Месяцеслов


14.06.2024

1 июня по старому стилю  /  14 июня по новому стилю
пятница

Попразднство Вознесения Господня. Мчч. Иустина Философа и другого Иустина и с ними Харитона, Хари́ты, Евелпи́ста, Иера́кса, Пео́на и Валериа́на (166). Прп. Дионисия, игумена Глушицкого (1437). Прав. Иоанна Кронштадтского (прославление 1990).

Прп. Ага́пита Печерского, врача безмездного, в Ближних пещерах (XI). Прп. Иустина По́повича, Челийского (1979) (Серб.).

Сщмч. Василия Преображенского пресвитера, мц. Веры Самсоновой (1940).

Утр. – Мф., 16 зач., VI, 1–13*. Лит. – Деян., 42 зач., XIX, 1–8. Ин., 47 зач., XIV, 1–11. Прав.: Евр., 311 зач., IV, 14 – V, 6. Мф., 11 зач., V, 14–19.

С этого дня до отдания Вознесения на утрене, когда поется великое славословие, катавасия «Спасителю Богу...», кроме Недели 7-й по Пасхе и отдания Вознесения. На литургии по входе (в седмичные дни): «Приидите, поклонимся... Спаси ны, Сыне Божий, вознесыйся во славе...».

* Чтения прав. Иоанна Кронштадтского (на утрене и литургии) читаются, если ему совершается служба.

Тропарь Вознесения, глас 4:

Возне́слся еси́ во сла́ве, Христе́ Бо́же наш,/ ра́дость сотвори́вый ученико́м,/ обетова́нием Свята́го Ду́ха,/ извеще́нным им бы́вшим благослове́нием,// я́ко Ты еси́ Сын Бо́жий, Изба́витель ми́ра.

Кондак Вознесения, глас 6:

́Еже о нас испо́лнив смотре́ние,/ и я́же на земли́ соедини́в Небе́сным,/ возне́слся еси́ во сла́ве, Христе́ Бо́же наш,/ ника́коже отлуча́яся,/ но пребыва́я неотсту́пный,/ и вопия́ лю́бящим Тя:// Аз есмь с ва́ми, и никто́же на вы.

Тропарь мучеников, глас 4:

Му́ченицы Твои́, Го́споди,/ во страда́ниих свои́х венцы́ прия́ша нетле́нныя от Тебе́, Бо́га на́шего,/ иму́ще бо кре́пость Твою́,/ мучи́телей низложи́ша,/ сокруши́ша и де́монов немощны́я де́рзости./ Тех моли́твами// спаси́ ду́ши на́ша.

Кондак мученика Иустина Философа, глас 2:

Прему́дростию Боже́ственных твои́х слове́с, Иусти́не,/ Це́рковь Бо́жия вся украси́вшися,/ жития́ твоего́ све́тлостию мир освеща́ет,/ излия́ния же ра́ди кро́ве вене́ц прие́м/ и со А́нгелы предстоя́ Христу́,// моли́ непреста́нно о всех нас.

Тропарь праведного Иоанна Кронштадтского, глас 1:

Правосла́вныя ве́ры побо́рниче,/ земли́ Росси́йския печа́льниче,/ па́стырем пра́вило и о́бразе ве́рным,/ покая́ния и жи́зни во Христе́ пропове́дниче,/ Бо́жественных Та́ин благогове́йный служи́телю/ и дерзнове́нный о лю́дех моли́твенниче,/ о́тче праведный Иоа́нне,/ целителю и предивный чудотворче,/ граду Кронштадту похвало/ и Церкве нашея украшение,/ моли́ Всеблаѓаго Бо́га// умири́ти мир и спасти́ ду́ши на́ша.

Ин тропарь праведного Иоанна Кронштадтского, глас 4:

Росси́йския земли́ па́стырь до́брый показа́лся еси́,/ в служе́нии пресви́терстем жизнь во Христе́ стяжа́в,/ богомудре о́тче Иоа́нне./ Благодать изобильную от Владыки Христа́ прия́л еси́:/ неду́ги отгоняти,/ малоду́шныя утеша́ти,/ в Та́йне Пречи́стаго Те́ла и кро́ве ве́рныя со Христо́м соединя́ти./ Сего́ ра́ди восхваля́ем тя,// я́ко моли́твенника о душа́х на́ших.

Кондак праведного Иоанна Кронштадтского, глас 3:

Днесь па́стырь Кроншта́дтский/ предстои́т Престо́лу Бо́жию/ и усе́рдно моли́т о ве́рных/ Христа́ Пастыренача́льника,/ обетова́ние да́вшаго:/ сози́жду Це́рковь Мою,// и врата́ а́дова не одоле́ют ей.



В человечестве никогда не исчезало желание общения с Богом, но люди не имели такой возможности из-за помрачения ума, явившегося результатом греха. Люди искали Бога, но не могли найти Его. Они стали поклоняться твари как Богу, потому что не могли обрести самого главного, что принес нам Христос. А Господь принес нам Себя, сказав, что Он есть путь и истина и жизнь (Ин. 14, 6). Бог есть истина. Никакой иной истины, кроме Бога, нет – это важно понимать и умом, и сердцем. Бог открыл нам о Себе не все, только ничтожную малость – тот минимум, который мы должны воспринять, чтобы не потерять путь жизни.

Богослужебные указания