Месяцеслов


04.06.2024

22 мая по старому стилю  /  4 июня по новому стилю
вторник

Мч. Василиска (ок. 308). Мч. Иоанна-Владимира, кн. Сербского (1015). Прав. Иакова Боровичского, Новгородского, чудотворца (ок. 1540).

Память II Вселенского Собора (381).

Сщмч. Максима, еп. Серпуховского (1931); сщмч. Михаила Борисова пресвитера (1942).

Деян., 31 зач., XII, 25 – XIII, 12. Ин., 33 зач., VIII, 51–59*.

* Если в этот день совершается полиелейная служба мч. Иоанна-Владимира, то на утрене читается Евангелие от Луки, 63 зач., XII, 2–12, а на литургии – чтения дня и мученика: Деян., 24 зач., X, 1–16. Ин., 52 зач., XV, 17 – XVI, 2.

Тропарь Преполовения, глас 8:

Преполови́вшуся пра́зднику,/ жа́ждущую ду́шу мою́ благоче́стия напо́й вода́ми,/ я́ко всем, Спа́се, возопи́л еси́:/ жа́ждай да гряде́т ко Мне и да пие́т.// Исто́чниче жи́зни на́шея, Христе́ Бо́же, сла́ва Тебе́.

Кондак Преполовения, глас 4:

Пра́зднику зако́нному преполовля́ющуся,/ всех Тво́рче и Влады́ко,/ к предстоя́щим глаго́лал еси́, Христе́ Бо́же:/ прииди́те и почерпи́те во́ду безсме́ртия./ Те́мже Тебе́ припа́даем и ве́рно вопие́м:/ щедро́ты Твоя́ да́руй нам,// Ты бо еси́ Исто́чник жи́зни на́шея.

Тропарь мученика Василиска, глас 4:

Му́ченик Твой, Го́споди, Васили́ск/ во страда́нии свое́м вене́ц прия́т нетле́нный от Тебе́, Бо́га на́шего,/ име́яй бо кре́пость Твою́,/ мучи́телей низложи́,/ сокруши́ и де́монов немощны́я де́рзости./ Того́ моли́твами// спаси́ ду́ши на́ша.

Кондак мученика Василиска, глас 8:

Во страда́нии кре́пок и му́жественен яви́лся еси́ и в чудесе́х преди́вен,/ явле́нно Христо́во и́мя преднося́, мучи́теля посрами́л еси́./ Тем тя почита́ем, Васили́ске, при́сно зову́ще, всече́стне:// ра́дуйся, му́чеников све́тлая добро́то.

Тропарь мученика Иоанна-Владимира, князя Сербского, глас 4:

Крест, я́вльшийся тебе́ с Небесе́, све́тел пропове́дал еси́,/ просвети́в язы́ки я́сно, Влади́мире сла́вне,/ обагре́ньми крове́й твои́х украси́вся,/ сподо́бился еси́ по́честей нетле́нных, предстоя́й Тро́ице,// тем со дерзнове́нием моли́ спасти́ся нам.

Кондак мученика Иоанна-Владимира, князя Сербского, глас 8:

Я́ко сокро́вище многоце́нное/ и исто́чник, точа́щ земны́м то́ки, неду́ги очища́ющия,/ нам подаде́ся те́ло твое́ свяще́нное,/ боле́знем разли́чным подаю́ще исцеле́ние/ и благода́ть Боже́ственную притека́ющим к нему́, да зове́м ти:// ра́дуйся, кня́же Влади́мире.



Христос снимает с нас страх смерти. Он говорит, что ее нет, – есть бессмертие. Он вводит нас в вечность, которая наполнена Его жизнью, Его Божественным присутствием. Что это означает для нас, живущих во плоти в этом ограниченном мире, в преддверии своей физической гибели? Кого-то от нее отделяют десятки лет, но что это перед лицом истории? Кого-то, может быть, отделяют годы... Мы живем в преддверии этого события, но Воскресение Христово наполняет наш взор в будущее огромным оптимизмом и жизненной силой. Для нас ничего не должно быть страшного в этом мире, потому что мы бессмертны.

Богослужебные указания