Месяцеслов


25.06.2024

12 июня по старому стилю  /  25 июня по новому стилю
вторник

Прп. Онуфрия Великого (IV). Прп. Петра Афонского (734).

Блгв. вел. кн. Анны Ка́шинской (перенесение мощей 1650, второе прославление 1909). Прп. Арсения Коне́вского (1447). Прп. Онуфрия Ма́льского, Псковского (1492). Прпп. Вассиана и Ионы Пертоми́нских, Соловецких (1561). Прпп. Онуфрия и Авксентия Вологодских (XV–XVI). Прп. Стефана Озе́рского, Коме́льского (1542). Прпп. Иоанна, Андрея, Иракле́мона и Фео́фила (IV).

Утр. – Ин., 67 зач., XXI, 15–25*. Лит. – Рим., 79 зач., I, 1–7, 13–17. Мф., 10 зач., IV, 25 – V, 13. Апп.: Деян., 28 зач., XI, 19–26, 29–30. Лк., 51 зач., X, 16–21.

На этот день переносится с понедельника, 11 июня, полиелейная служба апп. Варфоломея и Варнавы (см. Типикон, 25 мая, 3-е «зри»). Также на этот день с понедельника, 11 июня, может быть перенесена и полиелейная служба в честь иконы Божией Матери, именуемой «Достойно есть» (ср. Типикон, 25 мая, 3-е «зри»).

С этого дня поем «Честнейшую», кроме отдания Пятидесятницы.

* Если совершается полиелейная служба в честь иконы Божией Матери, именуемой «Достойно есть», то на утрене читается Евангелие от Луки, 4 зач., I, 39–49, 56, а на литургии – чтения дня и Богородицы: Флп., 240 зач., II, 5–11. Лк., 54 зач., X, 38–42; XI, 27–28.

Тропарь Пятидесятницы, глас 8:

Благослове́н еси́, Христе́ Бо́же наш,/ И́же прему́дры ловцы́ явле́й,/ низпосла́в им Ду́ха Свята́го,// и те́ми уловле́й вселе́нную, Человеколю́бче, сла́ва Тебе́.

Кондак Пятидесятницы, глас 8:

Егда́ снизше́д язы́ки слия́,/ разделя́ше язы́ки Вы́шний,/ егда́ же о́гненныя язы́ки раздая́ше,/ в соедине́ние вся призва́,// и согла́сно сла́вим Всесвята́го Ду́ха.

Тропарь апостолов, глас 3:

Апо́столи святи́и,/ моли́те Ми́лостиваго Бо́га,/ да прегреше́ний оставле́ние// пода́ст душа́м на́шим.

Кондак апостола Варфоломея, глас 4:

Яви́лся еси́ вели́кое со́лнце вселе́нней/ уче́ний сия́ньми и чуде́с стра́шных,/ световодя́ почита́ющия тя,/ Варфоломе́е,// Госпо́день апо́столе.

Кондак апостола Варнавы, глас 3:

Госпо́день был еси́ всеи́стинный служи́тель,/ апо́столов же яви́лся еси́ седми́десятих пе́рвый,/ озари́л еси́ и с Па́влом про́поведь твою́,/ всем возвеща́яй Христа́ Спа́са,/ сего́ ра́ди песнопе́нии// боже́ственную па́мять твою́, Варна́во, соверша́ем.

Тропарь Божией Матери пред иконой Ее «Достойно есть», глас 4:

Отце́в все Афо́нское мно́жество,/ собери́теся, ве́рно пра́зднующе,/ днесь ра́дующеся и све́тло восклица́юще все в весе́лии,/ Бо́жия бо Ма́терь ны́не от А́нгела пресла́вно воспева́ется.// Те́мже, я́ко Богоро́дицу, при́сно Сию́ сла́вим.

Ин тропарь Божией Матери пред иконой Ее «Достойно есть», глас 4:

Притеце́м ве́рнии, со дерзнове́нием/ к Ми́лующей Цари́це Богоро́дице/ и уми́льно воззове́м к Ней:/ низпосли́ на ны ми́лости Твоя́ бога́тыя:/ Це́рковь на́шу сохрани́,/ лю́ди во благоде́нствии соблюди́,/ зе́млю на́шу изба́ви от вся́каго обстоя́ния,/ мир да́руй ми́рови// и спасе́ние душа́м на́шим.

Кондак Божией Матери пред иконой Ее «Достойно есть», глас 4:

Пра́зднует днесь весь Афо́н,/ я́ко песнь прия́т от А́нгела чу́дно Тебе́, Чи́стей Богома́тери,// Ю́же вся тварь чтит, сла́вящи.

Величание Божией Матери:

Досто́йно есть/ велича́ти Тя, Богоро́дице,/ честне́йшую Херуви́м/ и сла́внейшую// без сравне́ния Серафи́м.



Что означает Божий призыв не согрешать? Это означает жить так, чтобы Бог мог пребывать в нас и с нами, а только вместе с Богом – полнота жизни и счастье человеческое. Но как громко нужно сегодня кричать, чтобы современный человек понял: его счастье зависит не столько от зарплаты, образования, места проживания, сколько от состояния души и сердца? Многие это понимают, а многие и сейчас, услышав мои слова, улыбнутся. Но как бы люди ни реагировали на то, что сегодня сказано, – это ведь говорится не от ветра главы и не от человеческой мудрости. Это объяснение великих слов Божиих «чистые сердцем Бога узрят» (см.: Мф. 5, 8).

Богослужебные указания