Месяцеслов


05.07.2024

22 июня по старому стилю  /  5 июля по новому стилю
пятница

Сщмч. Евсевия, еп. Самоса́тского (380). Прп. Варлаама Хутынского (1192) (переходящее празднование в 1-ю пятницу Петрова поста).

Мч. Алба́на Британского (III–начало IV). Мчч. Зино́на и Зины (304). Мчч. Галактиона и Иулиании. Свт. Григория, митр. Валашского (1834) (Румын.).

Сщмчч. Феодора Смирнова и Гавриила Архангельского диаконов (1938).

Табынской и «Знамение» Курской-Коренной икон Божией Матери (переходящие празднования в 9-ю пятницу по Пасхе).

Рим., 90 зач., V, 17 – VI, 2. Мф., 31 зач., IX, 14–17. Прп. Варлаама: Гал., 213 зач., V, 22 – VI, 2. Лк., 24 зач., VI, 17–23*.

На этот день (со 2-й Недели по Пятидесятнице) может быть перенесена полиелейная служба Всех преподобных и богоносных отцов, во Святой Горе Афонской просиявших (см.: Минея-Май. Ч. 3. С. 387–408).

* Чтения прп. Варлаама читаются, если ему совершается служба. Если совершается полиелейная служба Всех преподобных отцов Афонских, то на утрене читается Евангелие от Матфея, 43 зач., XI, 27–30 , а на литургии – чтения дня и Всех преподобных отцов Афонских: Гал., 213 зач., V, 22 – VI, 2. Лк., 24 зач., VI, 17–23.

Тропарь священномученика Евсевия, глас 4:

И нра́вом прича́стник,/ и престо́лом наме́стник апо́столом быв,/ дея́ние обре́л еси́, богодухнове́нне,/ в виде́ния восхо́д:/ сего́ ра́ди сло́во и́стины исправля́я,/ и ве́ры ра́ди пострада́л еси́ да́же до кро́ве,/ священному́чениче Евсе́вие,/ моли́ Христа́ Бо́га// спасти́ся душа́м на́шим.

Кондак священномученика Евсевия, глас 4:

Благоче́стно во святи́тельстве пожи́в/ и муче́ния путь проше́д,/ и́дольския угаси́л еси́ же́ртвы, святи́телю Евсе́вие,/ но я́ко име́яй дерзнове́ние ко Христу́ Бо́гу,// моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Тропарь преподобного Варлаама Хутынского, глас 3:

И́же на земли́ лега́нием,/ поще́нием же и бде́нием/ те́ло твое́ изнуря́я, преподо́бне,/ вся плотска́я мудрова́ния умертви́л еси́,/ и исцеле́ний струя́ незави́стная яви́лся еси́/ ве́рою притека́ющим к тебе́, Варлаа́ме о́тче наш,/ моли́ Христа́ Бо́га// спасти́ся душа́м на́шим.

Кондак преподобного Варлаама Хутынского, глас 8:

Я́коже други́й Илия́, о́тче, дождь с небесе́ свел еси́,/ он у́бо огнь сведе́ и царя́ удиви́,/ ты же лю́ди твоя́ возвесели́л еси́ и торжествова́ти устро́ил еси́./ Вели́кий бо Новгра́д вельми́ тобо́ю хва́лится, име́я мо́щи твоя́ в себе́,/ его́же сохраня́й от враг непоколеби́ма, да зове́м ти:// ра́дуйся, преподо́бне Варлаа́ме, о́тче наш.

Тропарь преподобных Афонских, глас 1:

Пусты́ни Афо́нския отцы́,/ А́нгелы во пло́ти,/ испове́дники вку́пе и преподо́бныя,/ святи́тели же и му́ченики в пе́ниих почти́м,/ подража́юще доброде́телем их,/ зову́ще согла́сно и глаго́люще:/ сла́ва Просла́вльшему вы,/ слава Венча́вшему вы,// слава в беда́х предста́тели нам вы Показа́вшему.

Кондак преподобных Афонских, глас 4:

Онебеси́вшия Го́ру сию́,/ и показа́вшия в ней житие́ а́нгельское,/ и мно́жество мона́хов собра́вшия отцы́,/ прииди́те, благохва́лим вси, к ним взыва́юще:/ вся́кия беды́ и искуше́ния нас изба́вите,/ мно́жество преподо́бных,// Афо́нская похвало́.



Господь сказал апостолу Фоме: «Не будь неверен, но верен» (см.: Ин. 20, 19–31), поставляя веру как способ познания Бога выше всякой науки. Люди могут прожить без науки, и пример тому афонские старцы, подвижники, монахи, затворники, а вот без веры человек высыхает. Он теряет свое нравственное чувство, он теряет способность отличать добро от зла, и жизнь для него самого становится невыносимой: грех за грехом, ошибка за ошибкой, расставание за расставанием – только Бог знает, что претерпевает человек, у которого в сердце нет веры. Но если есть вера, то она помогает и видеть свои грехи, свои ошибки, и молиться Богу, и каяться, и сохранять тем самым великую жизненную связь с Творцом.

Богослужебные указания