Месяцеслов


17.09.2024

4 сентября по старому стилю  /  17 сентября по новому стилю
вторник

Сщмч. Вавилы, еп. Великой Антиохии, и с ним трех отроков: Урва́на, Прилидиа́на, Епполо́ния и матери их Христоду́лы (251). Прор. Боговидца Моисея (XVI в. до Р. Х.). Обре́тение мощей свт. Иоасафа, еп. Белгородского (1911). Второе обре́тение (1964) и перенесение (1989) мощей свт. Митрофана, еп. Воронежского. Собор святых Воронежской митрополии*. Прмч. Парфения, игумена Кизилта́шского (1866).

Мц. Ермиони́и, дщери ап. Филиппа диакона (ок. 117). Мч. Вавилы Никомидийского и с ним 84-х отроков (IV). Мчч. Феодора, Миа́на, Иулиана и Кио́на (305–311). Сщмч. Петра, митр. Дабро-Боснийского (1941) (Серб.).

Сщмчч. Григория, еп. Шлиссельбургского, Сергия, еп. Нарвского, Павла Васильевского, Иоанна Василевского, Николая Лебедева, Николая Сретенского, Иоанна Ромашкина, Николая Хвощева, Петра Лебединского, Михаила Богородского, Илии Измайлова пресвитеров, прмч. Стефана Кускова, мчч. Василия Ежова, Петра Лонскова, Стефана Митюшкина и Александра Блохина (1937); мц. Елены Черновой (1943).

Иконы Божией Матери, именуемой «Неопалимая Купина» (1680).

2 Кор., 187 зач., VIII, 16 – IX, 5. Мк., 12 зач., III, 13–19. Свв.: Евр., 330 зач., XI, 33 – XII, 2. Лк., 67 зач., XII, 32–40**.

* Празднование Собора святых Воронежской митрополии в день Собора Воронежских святых (4/17 сентября) внесено в месяцеслов по благословению Святейшего Патриарха Кирилла от 18 сентября 2020 года.

** Если совершается полиелейная служба свт. Иоасафа, то на утрене читается Евангелие от Иоанна, 36 зач., X, 9–16, а на литургии – чтения дня и святителя: Евр., 318 зач., VII, 26 – VIII, 2. Ин., 36 зач., X, 9–16.

Тропарь священномученика Вавилы, глас 4:

И нра́вом прича́стник,/ и престо́лом наме́стник апо́столом быв,/ дея́ние обре́л еси́, богодухнове́нне,/ в виде́ния восхо́д:/ сего́ ра́ди сло́во и́стины исправля́я,/ и ве́ры ра́ди пострада́л еси́ да́же до кро́ве,/ священному́чениче Вави́ло,/ моли́ Христа́ Бо́га// спасти́ся душа́м на́шим.

Кондак священномученика Вавилы, глас 8:

Я́ко благоче́стия пропове́дника/ и страда́льцев утвержде́ние,/ Це́рковь сла́вит тя, Вави́ло сла́вне, освеща́ема днесь;/ но, я́ко име́я дерзнове́ние ко Го́споду,/ в ми́ре соверше́ннем велича́ющия и восхваля́ющия тя сохрани́ти// Христу́ моли́ся, о многострада́льне.

Тропарь пророка Моисея, глас 2:

Проро́ка Твоего́ Моисе́я па́мять, Го́споди, пра́зднующе,/ тем Тя мо́лим:// спаси́ ду́ши на́ша.

Ин тропарь пророка Моисея, глас 2:

На высоту́ доброде́телей возше́л еси́, проро́че Моисе́е,/ и сего́ ра́ди сподо́бился еси́ ви́дети сла́ву Бо́жию,/ скрижа́ли благода́тныя Зако́на прия́т,/ и начерта́ний благода́ть в себе́ нося́,/ и проро́ков был еси́ честна́я похвала́// и благоче́стия вели́кое та́инство.

Кондак пророка Моисея, глас 2:

Лик проро́ческий с Моисе́ем и Ааро́ном/ весе́лием днесь весели́тся,/ я́ко коне́ц проро́чествия их на нас испо́лнися:/ днесь сия́ет Крест, и́мже нас спасл еси́;// тех моли́твами, Христе́ Бо́же, поми́луй нас.

Тропарь святителя Иоасафа, глас 3:

Святи́телю Христу́ Бо́гу возлю́бленне,/ пра́вило ве́ры и о́браз милосе́рдия лю́дем был еси́,/ бде́нием же, посто́м и моли́твою,/ я́ко свети́льник пресве́тлый, просия́л еси́/ и просла́влен от Бо́га яви́лся еси́:/ те́лом у́бо в нетле́нии почива́я,/ ду́хом же Престо́лу Бо́жию предстоя́,/ чудеса́ пресла́вная источа́еши./ Моли́ Христа́ Бо́га,/ да утверди́т нас в Правосла́вии и благоче́стии// и спасе́т ду́ши на́ша.

Кондак святителя Иоасафа, глас 8:

Многоразли́чныя по́двиги жития́ твоего́ кто испове́сть?/ Многообра́зныя ми́лости Бо́жия, тобо́ю явле́нныя, кто исчи́слит?/ Дерзнове́ние же твое́ у Пречи́стыя Богоро́дицы и Всеще́драго Бо́га до́бре ве́дуще,/ во умиле́нии серде́чнем зове́м ти:/ не лиши́ и нас твоея́ по́мощи и заступле́ния,// святи́телю Христо́в и чудотво́рче Иоаса́фе.



Задача Церкви заключается в том, чтобы стать путеводителем для рода человеческого, чтобы постоянно проповедовать и свидетельствовать миру, что грех есть смерть, что зло несовместимо с жизнью, что есть только один спасительный путь – путь добра и Божией правды. Если мы избираем этот путь, то, значит, выбираем дорогу жизни, чтобы идти по ней, укрепляя свое душевное и телесное здравие, наполняя подлинным смыслом свое земное существование и открывая для себя дверь Божьего Царства. У нас есть возможность выбора, и у нас есть время, которое Бог нам дал. Используем же в полной мере эту спасительную возможность, отдавая сердце Богу, устраивая жизнь свою по Его закону, утверждая добро и борясь с грехом и неправдой.

Богослужебные указания