Тихвинской иконы Божией Матери (1383). Прп. Давида Солунского (ок. 540).
Свт. Дионисия, архиеп. Суздальского (1385). Обре́тение мощей прп. Тихона Лу́ховского, Костромского (1569). Перенесение мощей прп. Нила Столобе́нского (1995). Прп. Иоанна, еп. Готфского (VIII).
Сщмч. Георгия Степанюка пресвитера (1918).
Нямецкой (1399), Седмиезерной (XVII) и Лиддской (Римской) (I) икон Божией Матери.
Утр. – Лк., 4 зач., I, 39–49, 56. Лит. – Рим., 95 зач., VII, 14 – VIII, 2. Мф., 35 зач., X, 9–15. Богородицы: Флп., 240 зач., II, 5–11. Лк., 54 зач., X, 38–42; XI, 27–28.
Тропарь Божией Матери пред иконой Ее Тихвинской, глас 4:
Днесь, я́ко со́лнце пресве́тлое,/ возсия́ нам на возду́се всечестна́я ико́на Твоя́, Влады́чице,/ луча́ми ми́лости мир просвеща́ющи,/ ю́же вели́кая Росси́я,/ я́ко не́кий дар Боже́ственный свы́ше благогове́йне восприе́мши,/ прославля́ет Тя, Богома́ти, всех Влады́чицу,/ и от Тебе́ ро́ждшагося Христа́ Бо́га на́шего велича́ет ра́достно./ Ему́же моли́ся, о Госпоже́ Цари́це Богоро́дице,/ да сохрани́т вся гра́ды и страны́ христиа́нския/ невреди́мы от всех наве́т вра́жиих/ и спасе́т ве́рою покланя́ющихся Его́ Боже́ственному/ и Твоему́ пречи́стому о́бразу,// Де́во Неискусобра́чная.
Кондак Божией Матери пред иконой Ее Тихвинской, глас 8:
Притеце́м, лю́дие, к Де́вей Богоро́дице Цари́це,/ благодаря́ще Христа́ Бо́га,/ и, к Тоя́ чудотво́рней ико́не, уми́льно взира́ющи,/ припаде́м и возопие́м Ей:/ о Влады́чице Мари́е,/ присети́вши страну́ сию́ Твоего́ честна́го о́браза явле́нием чуде́сно,/ спаса́й в ми́ре и благовре́менстве Оте́чество на́ше и вся христиа́ны,/ насле́дники показу́ющи Небе́сныя жи́зни,/ Тебе́ бо ве́рно зове́м:// ра́дуйся, Де́во, ми́ра спасе́ние.
Величание Божией Матери:
Досто́йно есть/ велича́ти Тя, Богоро́дице,/ честне́йшую Херуви́м/ и сла́внейшую// без сравне́ния Серафи́м.
Тропарь преподобного Давида, глас 8:
В тебе́, о́тче, изве́стно спасе́ся е́же по о́бразу:/ прии́м бо Крест, после́довал еси́ Христу́,/ и де́я учи́л еси́ презира́ти у́бо плоть, прехо́дит бо,/ прилежа́ти же о души́, ве́щи безсме́ртней,// те́мже и со А́нгелы сра́дуется, преподо́бне Дави́де, дух твой.
Кондак преподобного Давида, глас 1:
Сад присноцвету́щ, доброде́телей плоды́ принося́й,/ яви́лся еси́ на садо́вне дре́ве, я́ко благопе́снивая пти́ца,/ рай же па́че, жи́зни дре́во, Го́спода, в се́рдцы твое́м прие́м,/ я́ко возде́лав, богому́дре,/ и́мже пита́еши нас благода́тию;// при́сно моли́ о нас, Дави́де всеблаже́нне.
Человек порой отступает от Божиего закона по разным причинам – из-за незнания, из-за страха, из-за человеческих страстей, можно долго перечислять; но ведь каждый на собственном опыте знает: когда преступаем Божий закон, всегда бывают тяжелые, а иногда роковые последствия. Это особенно ясно открывается тем, у кого разрушается брак. Когда не хранится верность, когда разрушаются самые тесные человеческие отношения, каждый несет наказание и не может быть никакого счастья: человек теряет семью, нередко детей, а иногда начинается такой образ жизни, который еще более закручивает петлю вокруг шеи... Но живя по закону Божиему, тому самому, которому учат здесь и студентов, и молящихся, мы можем быть счастливы, даже когда нас посещают скорби, болезни, неудачи, проблемы по работе. Если мы все трудности будем соотносить с той системой ценностей, которую Господь нам дал, которой Господь нас научил, то абсолютное большинство наших трудностей покажутся нам совершенно несущественными, а значит, недостойными того, чтобы тратить на них здоровье, силы и нервы.